ÁSZF

Általános szerződési feltételek

A jelen ÁSZF tartalmazza a www.mézszállítás.hu (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:

A Webáruház címe:

www.mezszallitas.hu www.mézszállítás.hu

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:

Cégnév:Kiss Csabáné őstermelő
Székhely címe: 8000 Székesfehérvár, Agyag utca 33.
Őstermelői igazolvány száma: 2002781
Statisztikai számjel: 14902
fogyasztási cikk méhészeti termék: méz, propoliszos krém, virágpor (a továbbiakban: méhészeti termék)
Bankszámlaszám : 10205000-11172910-00000000
Adószám: 76945793-1-27

Ügyfélszolgálat/Áruház adatai:

Cím: 8000 Székesfehérvár, Agyag utca 33.
Telefon: +36305321661 (normál díjszabású)
E-mail: kissmeheszet89@gmail.com
Ügyfélszolgálat nyitva tartása: hétfő-péntek 08:00-16:00

1. Az általános szerződési feltételek elfogadása

1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.

Jelen szerződési feltételek szoros kapcsolatban állnak az Adatvédelmi tájékoztatóval, ami az alábbi címen érhető el: http://www.mezszallitas.hu/adatvedelmi-tajekoztato/

3. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a létrejövő szerződés nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, ezért azokat a webáruház nem iktatja, és utóbb nem hozzáférhető.

2. A megrendelés lépései:

2.1 A termék kiválasztása
a) A Webáruház látogatóinak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A látogató a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét.
A webáruházban szereplő termék képek az adott típusú mézet, vagy méhészeti terméket ábrázolják. Adott típusú mézek, vagy méhészeti termékek különböző méretű kiszerelésekben egymáshoz hasonlóan nézhetnek ki.
b) Az adott méz, vagy méhészeti termék alapértelmezett, fő képén kívül megjelenített egyéb képeken előfordulhat, hogy a terméket mellett egyéb kiegészítő temékek is bemutatásra kerülnek. Ezek azonban nem feltétlenül részei az adott, rendelhető terméknek – azok nem kerülnek kiszállításra a termék megrendelésekor. Részletekért tájékozódjon a termékleírásban.

c) Termékeink részletesen: akácméz (cikkszám mez01), hársméz (cikkszám mez02), propoliszos méz (cikkszám mez03), vegyes virágméz (cikkszám mez04), repceméz (cikkszám mez05), bodzás akácméz (cikkszám mez06), virágpor (cikkszám vp01), propoliszos krém (cikkszám prk01)

2.2 Vásárlási szándék jelzése a Webáruház rendszerén keresztül
Vásárlási szándék esetén a megvásárolni kívánt terméket a látogatók a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezik. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálhatók a vásárlás során kosárba helyezett termékek, valamint azok nettó és bruttó ára, ÁFA-tartalma összesen. Itt leellenőrizhető a rendelés helyessége, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket itt a vásárlók igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. Az itt látható összeg nem tartalmazza a szállítás költségét, amely alap esetben méz, vagy méhészeti termék vásárlása esetén bruttó 500 Ft, az aktuális hirdetményben szereplő mennyiség vásárlása fölött pedig ingyenes.

2.3 A rendelés elküldése
Amennyiben a Webáruház látogatója megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor azt a „Pénztár” gombra kattintva teheti meg. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.

2.4 Vásárlás regisztrációval vagy anélkül
a) Ha a látogató korábban már vásárolt a Webáruházban, és a folyamat során regisztrált is, úgy a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát megadva be tud lépni személyes fiókjába.
b) Lehetőség van regisztráció nélkül is vásárolni a „Vásárlás regisztráció nélkül” opciót választva.
c) Amennyiben a látogató új vásárlóként egyúttal szeretne regisztrálni is, első körben regisztrálnia kell magát A megadott e-mail cím és jelszó párossal tud majd a továbbiakban belépni a személyes fiókjába.

2.5 Az áru átvételének, szállítási módjának kiválasztása
a) A rendelési folyamat 3. (Szállítási mód) lépésében választható ki a megrendelt áru kiszállítási módja, lehet házhoz szállítás vagy személyes átvétel. A házhoz szállítás a tulajdonos feladata. Személyes, kiszállítás nélküli átvételre is van lehetőség a Webáruház székhelyén.
b) A szállítási költség alap esetben bruttó 500 Ft, az aktuális hirdetményben szereplő mennyiség vásárlása fölött pedig ingyenes.
c) Külföldre való szállítás jelen pillanatban nem elérhető!

2.6 Fizetési mód választása
a) Utánvét esetén a teljes vételárat az esetleges szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.
b) A szállítás napjai: Hétfő és csütörtök. Órák: 16:00- 19:00.
c) A Webáruház fenntartja magának a jogot, hogy 30 000 Ft összértékű rendelés fölött a vásárlótól 30% előleget kérjen banki átutalással.

2.7 Megrendelés
Amennyiben a Webáruház látogatója a kosár tartalmával és a rendelési folyamat során megadott összes adattal egyetért, a rendelését a „Megrendelés” gombra való kattintással véglegesítheti. Ezután a Webáruház rendszere automatikus e-mail üzenetben összefoglaló levelet küld a rendelés részleteiről a rendelési folyamat során megadott e-mail címre.

2.8 Rendeléskori adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetőség, illetve ez után a Webáruház kollégái az 1. pontban megadott telefonos, vagy e-mail elérhetőségeken tudnak segíteni. A megrendelt áruk kiszállításának megkezdése után adatváltoztatásra (Pl. szállítási cím, számlázási név stb.) már csak a kiszállítás költségének (bruttó 500 Ft) újbóli megfizetése ellenében van lehetőség.

2.9 Vásárlási szándék jelzése telefonon vagy e-mailen keresztül
A Webáruház látogatói a vásárlási szándékukat kifejezhetik telefonon vagy e-mailen keresztül is, az 1. pontban megadott kapcsolattartási elérhetőségeken. Ebben az esetben a Webáruház munkatársai a megrendelés feltételeként szabhatják a vásárló telefonszámának és e-mail címének megadását, abból a célból, hogy a rendelést rögzíthessék. A telefonos megrendelés során a Webáruház munkatársa köteles közölni az 1. pontban részletezett cégadatok közül legalább a cégnevet, a székhely címét és telefonos elérhetőségét, mint az ajánlattevő adatait.

Adatszolgáltatás a vásárlási folyamat során
A Webáruház által nyújtott csomagküldő szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatszolgáltatás önkéntes alapon történik, és az adatokat az Webáruház kizárólag a szolgáltatás megfelelő nyújtásához szükséges mértékben, az Adatkezelési Feltételekben meghatározottaknak megfelelően használja fel.

4. A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 24 órán belül mindenképpen megtörténik. Erről a Webáruház a rendelési folyamat során megadott e-mail címre levélben, vagy a megadott telefonszámon személyesen ad értesítést.

5. A vásárlási szerződés létrejötte
A Webáruházban történő vásárlással, a vásárlási folyamat során figyelmesen elolvasott és elfogadott Szerződési feltételek pontjainak megismerésével, a visszaigazoló levél (2.7 pont), valamint a várható szállítási időt ismertető levél kiküldésével a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet szerint létrejön a (távollévők között kötött) az adásvételi szerződés a Webáruház és a vásárló között. Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak. A megrendelés vételi ajánlatnak minősül, a webáruház visszaigazolása során beáll a felek ajánlati kötöttsége. Az adásvételi szerződés ténylegesen akkor köttetik meg, mikor a webáruház munkatársa a terméket kiszállítja, azt vevő átveszi és megfizeti az ellenértékét.

6. A Webáruházban szereplő árak, adatok

6.1 A Webáruház árai a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyek a Webáruházban a termékek mellett találhatók. A Webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, az ÁFA-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a fizetési folyamat során a Kosár oldalon, a megrendelés véglegesítése előtti oldalon, valamint a Vásárlási feltételek 2.5 b) pontjában is megtalálható.

6.2 Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság (például a piaci átlagárakhoz képest irreálisan magas, irreálisan alacsony, vagy 0 forintos ár) lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Webáruház fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után a vevőt azonnal értesítést kap az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, illetve lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől, megrendeléstől.

6.3 A Webáruház a szerződési feltételek rendelkezéseit, a rendelhető termékeket, szállítási határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja. Minden ilyen változtatás a Webáruház felületén való megjelentés időpontjától hatályos.  Ezek a változtatások azonban nem érintik a már korábban létrejött vásárlásokat.

7. A webáruház szállítástól való elállása

7.1 Amennyiben a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni.

7.2 A Webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a vásárlási folyamat végén ezen Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

7.3 A Webáruház fenntartja a jogot arra, hogy a kiszállítást bármely vevőtől megtagadja indoklás nélkül. Ebben az esetben a webáruház a vevőt írásban e-mail útján tájékoztatja, esetleges előre történt fizetés esetén pedig az elutalt teljes összeget a vevő részére visszautalja.

 

8. Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia

8.1 A megrendelő a szerződéstől (vásárlástól) indokolás nélkül elállhat, nem csak a törvényileg biztosított tizennégy munkanapon belül, hanem a vásárlást követő 90. naptári napig bármikor. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A Webáruház köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.
Amennyiben viszont már átvette a terméket, és csomagolását kibontotta, az élelmiszerek természeténél fogva, a törvényi szabályozás (távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet  5. § c) pont) szerint nem állhat el a vásárlástól még a törvényileg előírt 14 napon belül sem. Azaz a webáruház ebben az esetben nem kötelezhető a termék visszavételére és a vételár visszafizetésére.
A fenti korlátozás nem vonatkozik a nem élelmiszer jellegű termékek vásárlására.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza. A megrendelőt a visszaküldésen felül egyéb költség nem terheli.

8.2 A Webáruház követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.

8.3 Amennyiben a termékről a szállítás során használt csomagolás felbontás során a kézbesítést végző személy (pl. futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az vásárlás törlését, vagy az áru pótlását azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a csomag kézbesítése során az átadó-átvevő jelenlétében aláírt jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia. A kézbesítés utáni utólagos hiányért, esetleg sérülésért a Webáruház nem vállal felelősséget. A nem sértetlen csomagolású terméket a vásárló csak saját felelősségére veheti át.
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó információkról bővebben a  17/1999. Kormányrendelet ad tájékoztatást.

9. Megrendelés módosításának, törlésének menete
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé a Webáruház webáruház szoftvere azonnal értesítést küld a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek. Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét a Webáruház rendszere regisztrálta és továbbította a webáruház illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. A Webáruház a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről. Ezek után a Webáruház kapcsolattartási elérhetőségein e-mailben, illetve telefonon tudja lemondani, valamint módosítani a megrendelését, a 2.8 és 8. pontokban részletezett feltételek szerint.

10. Kifogás, reklamáció

10.1 A vásárlók kifogásaikat, reklamációikat telefonon és elektronikus úton, az 1. pontban megadott telefonos és e-mail elérhetőségeken tehetik meg.

10.2 A szóbeli panaszt a Webáruház azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a panasztevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát a fogyasztónak megküldi.

10.3 Az írásban bejelentett reklamációkat a Webáruház a lehető legrövidebb idő alatt megvizsgálja és szükség esetén a problémát orvosolja. Az írásbeli panaszt a Webáruház minden esetben egyedi azonosító számmal látja el, amelyet a bejelentővel is közöl annak megadott elérhetőségein.

10.4 A Webáruház a reklamációt minden esetben a bejelentéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja a bejelentőnek. Ehhez bármilyen formában is érkezett a reklamáció, a Webáruház jogosult levelezési név és cím adatot kérni a reklamálótól.

10.5 A Webáruház a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a panasz bejelentésétől számított öt naptári évig őrzi meg.

11. Szavatosság, jótállás

11.1 A Webáruház szavatossági felelőssége fennáll hibás teljesítés esetén: amennyiben a kiszállításkor a kézbesített termék nem felel meg a vásárlási szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. A vásárló ebben az esetben kérheti a termék kicserélését. Amennyiben ez lehetetlen (pl. terméktípus megszűnése), a vásárló jogosult a vásárlástól való elállásra.

11.2 A szavatossági igény a nem élelmiszer jellegű termék átvételétől számított két éven belül érvényesíthető.

11.3 A Webáruház mentesül a szavatosság felelőssége alól, ha a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék sérülése a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Webáruház nem köteles például kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált sérült állapotúvá.
A teljesítést követő hat hónap elteltével a bizonyítási teher a vásárló oldalára kerül, vita esetén neki kell bebizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

11.4 Amennyiben a vásárló által megjelölt hibával a termék nem rendelkezik, a Webáruház nem kötelezhető annak cseréjére, illetve a vásárlónak nincsen joga a vásárlástól való elállástól. A vásárló jogosult azonban a megvizsgált termék újbóli kiszállítását kérni, melynek minden költsége őt terheli.

11.5 A Webáruházban vásárolt termékekre kötelező jótállás nem vonatozik. Ettől függetlenül a Webáruház a kiszállítás napjától számított egy év önkéntes jótállást vállal az általa forgalmazott nem élelmiszer jellegű termékekre. A gyártói hibás terméket a vásárló csomagküldés útján az 1. pontban megadott, Webáruház üzemeltető címére kell, hogy eljuttassa. Amennyiben bebizonyosodik a gyártói hiba, a Webáruház a terméket díjmentesen kicseréli. A visszajuttatás minden költsége a vásárlót terheli.